Ford prezentē sportisko un atlētisko Puma krosoveru ar apvidus automobiļa iezīmēm

Jaunais Ford Puma krosovers apvieno vilinošu dizainu, klasē labākās bagāžas pārvadāšanas spējas un hibrīdautomobiļiem raksturīgo degvielas ekonomiju

 

  • Ford prezentē sportisko un atlētisko Puma krosoveru ar apvidus automobiļa iezīmēm. Vilinošais virsbūves stils pāršķir jaunu lappusi Ford uz cilvēku orientēta dizaina filozofijā
  • Progresīvā Ford EcoBoost Hybrid 48 voltu tehnoloģija uzlabo Puma degvielas ekonomiju, veiktspēju un braukšanas prieku
  • Pieejamas tādas tehnoloģijas kā adaptīvā kruīza kontrole ar Stop & Go funkciju, jaunais lokālais avārijas brīdinājuma signāls, bezvadu uzlāde, kā arī 12,3 collu 24 bitu krāsu digitālais mērinstrumentu panelis

 

ĶELNE, Vācija, 2019. gada 26. jūnijs.

Šodien Ford prezentē jauno Ford Puma, kas radīts, iedvesmu rodot apvidus automobiļa dizainā, un apvieno satriecošu virsbūves stilu, klasē labākās bagāžas pārvadāšanas spējas un pārdomātu hibrīda spēka pārvada tehnoloģiju.

Jaunais Ford Puma pāršķir jaunu lappusi Ford dizaina identitātē, pateicoties tā harizmātiskajiem stila elementiem, piemēram, spārnu augšdaļā uzstādītiem priekšējiem lukturiem un atlētiskām, aerodinamiskām līnijām. Kompakta krosovera proporcijas ļauj palielināt braukšanas augstumu, tādējādi garantējot pārliecinātāku braukšanas pieredzi, kā arī nodrošinot klasē plašāko bagāžas nodalījumu ar 456 litru ietilpību.

Ford EcoBoost Hybrid 48 voltu tehnoloģija ļaus jaunā Puma īpašniekiem izjust spēcīgu, atsaucīgu veiktspēju, kā arī optimizētu degvielas ekonomiju. Hibrīda spēka pārvads nemanāmi apvieno elektromotora griezes momentu ar zemas berzes trīs cilindru 1,0 l EcoBoost benzīna dzinēju, tādējādi nodrošinot 155 ZS jaudu.

Progresīvas autovadītāja palīgsistēmas garantē vienkāršāku un mierīgāku braukšanas pieredzi:

  • adaptīvā kruīza kontrole, kas tagad papildināta ar Stop & Go, kā arī braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkciju, nodrošina plūstošu braukšanu uz automaģistrālēm un lēnas satiksmes apstākļos;
  • jaunais lokālais avārijas brīdinājuma signāls informē autovadītāju par bīstamām situācijām uz ceļa, pirms tās pamana autovadītājs vai automobiļa sensori.

Puma arī ir pirmais automobilis savā klasē, kas aprīkots ar bagāžas nodalījuma durvīm ar brīvroku funkciju, muguras masāžas sēdekli un komfortu veicinošām tehnoloģijām.

“Mūsu klienti ir darījuši zināmu, ka vēlas kompaktu automobili, kas izceļas gan ar saistošu virsbūvi, gan ikdienai piemērotiem risinājumiem. Jaunais Ford Puma ir šo vēlmju piepildījums. Tas ir harizmātisks, praktisks un aprīkots ar dažādām tehnoloģijām, sākot ar masāžas sēdekļiem un beidzot ar hibrīda spēka pārvadiem,” skaidro Ford of Europe prezidents Stjuarts Roulijs [Stuart Rowley].

Jaunais Puma pievienojas augošajam Ford apvidus automobiļu un apvidus automobiļu iedvesmoto krosoveru klāstam Eiropā, kas ietver Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge un jauno Explorer uzlādējamo hibrīdautomobili. Apvidus automobiļi veido vairāk nekā piekto daļu no visiem Eiropā pārdotajiem Ford automobiļiem, un 2018. gadā pārdošanas apjoms palielinājās par vairāk nekā 19%.

Puma būs iespējams iegādāties šā gada beigās un tiks ražots atbilstoši izcilajai kvalitātei un prasmēm, ko nodrošina Rumānijā, Krajovā bāzētā Ford montāžas rūpnīca, kurā kopš 2008. gada veikti ieguldījumi 1,5 miljardu eiro apmērā.

Izteiksmīga dizaina un klasē progresīvākā praktiskuma apvienojums

Jaunais Ford Puma ir stilīgs, sportisks un vilinošs un, pateicoties optimizētai riteņu garenbāzei un attālumam starp riteņiem, nodrošina satriecošas apvidus automobiļa proporcijas, tādējādi veidojot optimizētu Ford B klases arhitektūru.

Puma virsbūve izceļas ar zemu un slīpu jumta līniju, kas rada dramatisku un uzreiz atpazīstamu siluetu. Šī automobiļa dizains nepakļaujas ierastajam ķīļa stila krosovera profilam, jo ir papildināts ar plūstošāku viduslīniju, kas veido daudz līdzsvarotākas proporcijas. Ford dizaina komanda sadarbībā ar inženieru komandu izstrādāja skaidras līnijas, pārdomāti veidotus buferus, divdaļīgus aizmugurējo lukturu blokus, kā arī paplašinātu stāju, tādējādi apvienojot satriecošu stilu, pieejamību un bagāžas nodalījuma ietilpību.

Puma izceļas ar izteiksmīgām riteņu arkām un īpaši pielāgotām sānu līnijām, kas paspilgtina automobiļa sportisko būtību. Saistošie kanoe formas lukturi priekšā un aizmugurē izvietoti spārnu augšdaļā un atrodas tieši virs LED miglas lukturiem, kas tikuši integrēti gaisa ieplūdes atverēs, kuras virza gaisa plūsmu pār priekšējiem riteņiem, tādējādi samazinot turbulenci un uzlabojot aerodinamiku. Priekšējie lukturi sniedzas līdz zīmolam raksturīgajam priekšējam režģim, padarot Puma izteiksmīgāku, aerodinamiskāku un saistošāku.

“Jau pašā sākumā mēs vēlējāmies izstrādāt automobili, kas klasē būtu tūlītēji atpazīstams – rezultātā esam radījuši patiesi unikālu un kompaktu krosoveru,” atklāj Ford of Europe Salona un virsbūves dizaina nodaļas direktors Džordžs Saridakis [George Saridakis]. “Šis satriecošais stils pāršķir jaunu lappusi Ford dizaina identitātē, savukārt “pievilcīgā patvēruma” koncepcija ietver pārdomātus un elegantus mašīnbūves risinājumus, kas apvienojumā ar ļoti izteiksmīgo virsbūvi pārsteigs un iepriecinās mūsu klientus, vienlaikus piepildot viņu konkrētās vēlmes un vajadzības.”

Lai pielāgotos katra klienta individuālajām prasībām, pieejamas dažādas jaunā Puma versijas, piemēram, sportiskā Puma ST-Line un stilīgā Puma Titanium.

Puma Titanium versija aprīkota ar unikāliem Pearl Grey 18 collu vieglmetāla diskiem, kā arī hromētiem priekšējā režģa, sānu apmaļu un miglas lukturu elementiem. Aizmugurējais izkliedētājs un aizsargplāksne ir noklāta ar metāliski pelēku krāsu, bet logu ietvari nokrāsoti spīdīgi melnā krāsā. Puma Titanium salonā atradīsit stūri ar ādas imitācijas apdari, mērinstrumentu paneli ar koka imitācijas apdari un izteiksmīga auduma ielaidumus durvju iekšpusē.

Ford Performance iedvesmotās Puma ST-Line versijas standartaprīkojumā iekļauti matēti 18 collu vieglmetāla diski (papildaprīkojumā pieejami 19 collu diski), kā arī sporta piekare ar īpaši pielāgotām atsperēm un amortizatoriem. ST-Line priekšējais režģis izceļas ar matētiem melnas krāsas elementiem un spīdīgi melnu ietvaru, kā arī spīdīgas krāsas miglas lukturu ietvariem. Papildaprīkojumā pieejams lielāks funkcionāls jumta spoileris.

Izteiksmīgi ST-Line zīmola elementi spārnu apakšdaļā novada gaisu uz gaisa ieplūdes atverēm. Puma ST-Line salonā atradīsit stūri ar plakanu lejasdaļu un zīmolam raksturīgām sarkanām šuvēm, kas izmantotas arī sēdekļos ar daļēju ādas apdari. Vieglmetāla pedāļi, alumīnija pārnesumu pārslēgs un zīmolam raksturīgais griestu tapsējums melnā krāsā paspilgtina sportisko tēlu.

Iespējams izvēlēties kādu no 10 košām virsbūves krāsām: Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic un Metropolis White.

Puma pavedinošais dizains rada iespaidu par kompaktu un praktisku krosoveru, kas aprīkots ar inovatīviem bagāžas pārvadāšanas risinājumiem katrai ikdienas situācijai. Puma izceļas ar klasē labākajām bagāžas pārvadāšanas spējām un aprīkots ar 456 litru bagāžas nodalījumu, kas arī ir lielākais konkrētajā klasē. Nolokot otro sēdekļu rindu, pielāgojamajā kravas nodalījumā iespējams ievietot 112 cm garu, 97 cm platu un 43 cm augstu kasti.

Ford MegaBox ir izstrādāta, lai atbilstu klientu prasībām saistībā ar praktisku bagāžas nodalījumu. Šis risinājums nodrošina daudzpusīgu kravas nodalījumu, kurā iespējams vertikāli ievietot divas golfa nūju somas.

763 mm platajā, 752 mm garajā un 305 mm dziļajā kravas nodalījumā ar 80 litru ietilpību iespējams ievietot aptuveni 115 cm garus priekšmetus, piemēram, puķes. Ja vāks ir nolaists, nodalījumā iespējams noslēpt netīru sporta aprīkojumu vai dubļainus Wellington zābakus. Ford MegaBox sintētiskais pārklājums un notecināšanas aizbāznis iespējo ērtu nodalījuma tīrīšanu ar ūdeni.

Puma bagāžas nodalījuma grīdu iespējams pielāgot ar vienu roku. Pieejamas trīs pozīcijas:

  • zemākajā pozīcijā tiek nodrošināta maksimāla ietilpība, vienlaikus noslēpjot Ford MegaBox;
  • augstākajā pozīcijā palielinās vieta zem MegaBox, jo bagāžas nodalījuma grīda tiek pacelta vienā līmenī ar nolocītajiem otrās rindas sēdekļiem;
  • ja MegaBox ir izņemta, grīdu iespējams nofiksēt vertikālā pozīcijā pie otrās rindas sēdekļiem, tādējādi iegūstot 456 litru ietilpību.

Pielāgojamā bagāžas nodalījuma grīdas dizainā izmantots medus kāres raksts, kuram par pamatu ņemtas sešstūra formas šūnas, kas bieži lietotas ļoti izturīgu reaktīvo lidmašīnu un superautomobiļu detaļu izveidē.

Ford parūpējies par vēl vienu jauninājumu klasē un atvieglojis iekraušanu, aprīkojot Puma bagāžas nodalījuma durvis ar brīvroku funkciju. Sistēma ļauj atvērt bagāžas nodalījumu pat tad, ja nesat pirkumus, bērnus vai sporta aprīkojumu – ar vienkāršu kājas kustību zem aizmugurējā bufera.

Puma bagāžas nodalījums ir aprīkots arī ar inovatīvu un integrētu paku plauktu, tādējādi atrisinot problēmas, kas saistītas ar paku plauktu, iekraujot, izkraujot un pārvadājot liela izmēra priekšmetus. Bagāžas nodalījumā uzstādītais bagāžas pārsegs kustas vienlaikus ar bagāžas nodalījuma durvīm, tādējādi aizstājot sānu balstus un nodrošinot netraucētu piekļuvi iekraušanas zonai. Pielāgojamais bagāžas pārsegs piekļaujas liela izmēra priekšmetiem.

“Izstrādes laikā mūsu mērķis bija radīt izcili praktisku, kompaktu un efektīvu produktu,” izklāsta Puma galvenais programmas inženieris Norberts Stefenss [Norbert Steffens]. “Puma unikālā Ford MegaBox un paku plaukts ir tikai daži piemēri mūsu inovatīvajam domu gājienam, kas ļāvis nodrošināt pielāgojamību, nezaudējot stilu.”

Progresīva spēka pārvada tehnoloģija

Šā gada sākumā Ford nāca klajā ar paziņojumu, ka visiem uzņēmuma modeļiem, sākot ar jauno Focus, būs pieejamas elektrificētas versijas. Visi jaunā Puma īpašnieki būs vieni no pirmajiem, kuri varēs novērtēt Ford progresīvo hibrīdautomobiļa arhitektūru, kas īpaši pielāgota degvielas patēriņa samazināšanai, vienlaikus paspilgtinot Ford radīto aizraujošo braukšanas pieredzi ar būtiskāku un atsaucīgāku veiktspēju.

EcoBoost Hybrid tehnoloģija papildina Puma 1,0 litra EcoBoost benzīna dzinēju ar integrētu 11,5 kW siksnas piedziņas starteri/ģeneratoru (BISG). BISG aizstāj parasto ģeneratoru un ļauj atgūt un uzkrāt enerģiju, kas zaudēta, braucot tukšgaitā vai bremzējot, tādējādi uzlādējot ar gaisu dzesējamo 48 voltu litija jonu akumulatoru bloku.

BISG darbojas arī kā motors, nemanāmi sastrādājoties ar zemas berzes trīs cilindru dzinēju un izmantojot uzkrāto enerģiju, lai nodrošinātu papildu griezes momentu normālas braukšanas un akselerācijas laikā, kā arī darbinātu transportlīdzekļa papildu elektroniskās sistēmas.

Viedā un pašregulējošā hibrīdsistēma pieejama 125 ZS un 155 ZS versijā un pastāvīgi uzrauga automobiļa izmantošanas parametrus, lai noteiktu, kad un cik intensīvi lādēt akumulatoru, lai nodrošinātu optimālu rezultātu, kā arī noteiktu, kad lietot uzkrātās enerģijas rezerves, izmantojot vienu no divām stratēģijām:

  • griezes momenta aizstāšana izmanto BISG elektromotora funkcionalitāti, lai nodrošinātu līdz 50 Nm lielu griezes momentu. Tādējādi tiek samazināta benzīna dzinēja noslodze un, pamatojoties uz NEDC rādītājiem, līdz 9% palielināta degvielas ekonomija. Paredzams, ka griezes momenta aizstāšanas tehnoloģija nodrošina CO2 izmešu daudzumu no 124 g/km un degvielas patēriņu no 5,4 l/100 km 125 ZS dzinējam, kā arī CO2 izmešu daudzumu no 127 g/km un degvielas patēriņu no 5,6 l/100 km 155 ZS dzinējam*;
  • griezes momenta papildināšana izmanto BISG elektromotora funkcionalitāti, lai palielinātu kopējo pieejamo spēka pārvada griezes momentu par aptuveni 20 Nm salīdzinājumā ar benzīna dzinēja izmantošanu pilnas noslodzes apstākļos bez šīs tehnoloģijas, kā arī nodrošinātu par 50% lielāku griezes momentu pie maza dzinēja apgriezienu skaita, tādējādi garantējot optimizētu veiktspēju.

Elektromotora radītais griezes moments garantē efektīvāku un atsaucīgāku veiktspēju, kā arī par 50% lielāku griezes momentu pie maza dzinēja apgriezienu skaita, tādējādi radot daudzpusīgāku un saistošāku braukšanas pieredzi. BISG ļauj Ford inženieriem samazināt 1,0 litra EcoBoost dzinēju kompresijas pakāpi un uzstādīt lielāku turbokompresoru, samazinot turbokompresora darbības traucējumus, pateicoties griezes momenta papildināšanai, kas arī paātrina dzinēja darbību, tādējādi nodrošinot uzlabotus turbokompresora darbības rādītājus un automobiļa kopējo jaudu.

BISG ne tikai spēj atsākt dzinēja darbību apmēram 300 milisekundēs (laiks, kas nepieciešams, lai pamirkšķinātu), bet arī ļauj Puma EcoBoost Hybrid automātiskajai Start-Stop sistēmai darboties plašākā situāciju diapazonā, piemēram, pārvietojoties tukšgaitā ar ātrumu, kas nepārsniedz 15 km/h, kā arī laikā, kad izvēlēts pārnesums, bet atlaists sajūga pedālis, tādējādi samazinot degvielas patēriņu.

“Mūsu 1,0 litra EcoBoost dzinējs jau ir pierādījis, ka degvielas ekonomija iet roku rokā ar lielisku veiktspēju. Mūsu EcoBoost Hybrid tehnoloģija šo sakarību paceļ jaunā līmenī,” stāsta Ford of Europe Tirgvedības, pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds [Roelant de Waard]. “Mēs domājam, ka klientiem patiks gan vienmērīgā un atsaucīgā EcoBoost Hybrid jauda, gan retāka degvielas uzpildes staciju apmeklēšana.”

Klientu izvēlei pieejams plašs ar degvielas patēriņu samazinošo automātisko Start-Stop sistēmu aprīkotu Ford EcoBoost benzīna dzinēju un Ford EcoBlue dīzeļdzinēju klāsts, kā arī plūstošā sešpakāpju manuālā pārnesumkārba.

Puma 125 ZS 1,0 litra EcoBoost dzinēja CO2 emisija sastādīs 131 g/ km, un nodrošinās degvielas patēriņa efektivitāti  5,8 l / 100 km. Vēlāk pēc Puma palaišanas tirgū auto tiks piedāvāts arī ar dīzeļdzinēju un 7-pakāpju u automātisko ātrumkārbu.

Puma 125 ZS 1,0 litra EcoBoost un EcoBoost Hybrid dzinēji ir aprīkoti ar nozarē pirmo cilindra atslēgšanas sistēmu trīs cilindru dzinējiem, kas automātiski izslēdz vienu no dzinēja cilindriem, ja nav nepieciešama visa dzinēja jauda, piemēram, braucot tukšgaitā vai ar ieslēgtu kruīza kontroli. Sistēma var atslēgt vai iedarbināt vienu cilindru 14 milisekunžu laikā.

Pēc automobiļa laišanas klajā klientiem būs iespējams iegādāties arī dīzeļa spēka pārvada versiju ar septiņpakāpju dubultā sajūga automātisko pārnesumkārbu.

Puma izceļas ar optimizētu Ford B klases arhitektūru, kas nodrošina klasē labāko braukšanas dinamiku arī Ford Fiesta. Aizmugurējā piekare ar jaunu un stingrāku vērpstieni, lielāki amortizatori, stingrāki piekares ieliktņi un optimizēti piekares augšējie stiprinājumi samazina berzi un uzlabo šasijas stingrību, tādējādi garantējot klasē labāko braukšanas dinamiku.

Pārliecinošas tehnoloģijas

Puma visapkārt izvietoti 12 ultraskaņas sensori, trīs radari un divas kameras. Šīs Ford Co-Pilot360 tehnoloģijas uzlabo drošību, braukšanu un parkošanos, kā arī padara braukšanas pieredzi daudz ērtāku, drošāku un mazāk noslogojošu.

Adaptīvā kruīza kontrole ar Stop & Go funkciju, kā arī braukšanas ātruma ceļa zīmju uztveršanas un joslas centrēšanas funkcija ir pieejama versijā ar astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu un palīdz saglabāt atbilstošu distanci līdz priekšā braucošiem transportlīdzekļiem. Sistēma arī palīdz samazināt stresu, kas rodas, veicot ilgus pārbraucienus, centrējot automobiļa trajektoriju un pielāgojot automobiļa ātrumu atbilstoši ātruma ierobežojumiem, kas attēloti uz zīmēm ceļa malās un virs tā. Papildus ceļa zīmju novērošanai tiek izmantota arī informāciju, kas iegūta no navigācijas sistēmas.

Stop & Go ļauj adaptīvajai kruīza kontroles sistēmai pilnībā apturēt automobili lēnas satiksmes apstākļos, izmantojot līdz 50% no kopējā bremzēšanas spēka, un pēc tam automātiski atsākt braukšanu, ja apstāšanās ilgums nepārsniedz 3 sekundes. Ja apstāšanās ilgums pārsniedz 3 sekundes, autovadītājs var nospiest pogu uz stūres vai viegli nospiest akseleratora pedāli.

FordPass Connect integrētā modema tehnoloģija iespējo jaunā lokālā avārijas brīdinājuma signāla izmantošanu, kas informē autovadītājus par bīstamām situācijām uz ceļa pat tad, ja šīs situācijas nav redzamas, jo priekšā ir līkums vai citi transportlīdzekļi.

Lokālā brīdinājuma signāla paziņojumus saņem nevis no satelītnavigācijas sistēmas, bet gan izmantojot HERE tehnoloģiju, kas nodrošina piekļuvi no vietējām iestādēm, avārijas dienestiem, kā arī citiem “mākonim” pieslēgtiem transportlīdzekļiem saņemtajai informācijai.

Paziņojumi ietver informāciju par ceļa remontu, saplīsušiem transportlīdzekļiem, uz brauktuves esošiem dzīvniekiem, gājējiem un objektiem, kā arī bīstamiem braukšanas apstākļiem. Visa informācija tiek saņemta, izmantojot bezvadu pieslēgumu, un tā ir ļoti noderīga, lai brīdinātu autovadītājus par potenciāli bīstamām, bet vēl neredzamām situācijām.

Šī ir pirmā reize, kad B klases Ford atpakaļskata kameras 180 grādu skats tiek attēlots salonā izvietotajā skārienekrānā. Šī funkcija, izbraucot no stāvvietām vai piebraucamajiem ceļiem, ļauj vieglāk pamanīt garāmgājējus, riteņbraucējus un citus transportlīdzekļus.

Ford aklās zonas informācijas sistēma (BLIS) ar aizmugurējo sānu zonu uzraudzības funkciju atvieglo Puma īpašnieku pārvietošanos atpakaļgaitā, jo brīdina par transportlīdzekļiem, kas drīz varētu šķērsot automobiļa trajektoriju. Sistēma var izmantot bremzes, lai izvairītos no sadursmes vai mazinātu tās sekas, ja autovadītājs nereaģē uz brīdinājumiem.

Ford aktīvā parkošanās palīgsistēma ar perpendikulārās parkošanās funkciju palīdz autovadītājiem atrast piemērotas stāvvietas un brīvroku režīmā novietot automobili paralēli vai perpendikulāri brauktuvei. Lai izvairītos no pretim braucošo autovadītāju apžilbināšanas, automātisko tālo gaismu tehnoloģija automātiski pazemina Puma priekšējo lukturu starus.

Ford joslas saglabāšanas palīgsistēmu papildina ceļmalu noteikšanas funkcijas, kas konstatē, kur beidzas ceļa segums un sākas, piemēram, ceļa mala, nomale vai zāle. Sistēma var pagriezt stūri, tādējādi novēršot automobiļa novirzīšanos no brauktuves.

Puma tehnoloģijas autovadītājiem palīdz arī pilsētvidē. Pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju spēj noteikt uz ceļa vai tā tuvumā esošus cilvēkus, kā arī tos, kas varētu šķērsot automobiļa braukšanas trajektoriju. Šī sistēma ir izstrādāta, lai mīkstinātu frontālu sadursmju sekas, kurās iesaistīti citi transportlīdzekļi vai gājēji, vai palīdzētu no tām izvairīties. Puma aprīkojumā iekļauta uzlabotas tehnoloģijas versija ar plašāku kameras skata leņķi, kas ļauj efektīvāk noteikt gājēju kustību.

Ja notiek negadījums, pēcsadursmes bremzēšanas sistēma palīdz samazināt iespējamas atkārtotas sadursmes ietekmi, automātiski palielinot bremžu spiedienu, ja tiek uztverta sākotnēja sadursme. Automobiļa palēnināšana var samazināt pasažieru ievainojumus un ierobežot turpmākus automobiļa bojājumus.

Ir arī citas sistēmas, kas izstrādātas, lai palīdzētu Puma īpašniekiem izvairīties no negadījumiem:

  • preventīvā stūrēšanas palīgsistēma darbojas ar apdzīvotām vietām un autoceļiem piemērotu braukšanas ātrumu un izmanto radaru un kameru, lai uztvertu priekšā esošus automobiļus, kas pārvietojas lēnāk vai stāv, un palīdz kontrolēt stūri, lai autovadītājs varētu apbraukt attiecīgos automobiļus, ja sadursme ir neizbēgama;
  • brīdinājums par braukšanu nepareizā virzienā izmanto pie vējstikla piestiprinātu kameru un informāciju no automobiļa navigācijas sistēmas, lai ar skaņas signāliem un vizuāliem brīdinājumiem informētu par iebraukšanas aizlieguma zīmēm uz autoceļu nobrauktuvēm.

“Puma aprīkojumā ir iekļauts klasē plašākais tehnoloģiju klāsts,” skaidro Stefenss [Steffens]. “Tādas funkcijas kā bezvadu uzlāde un Stop & Go ir paredzētas, lai nemanāmi iekļautos Puma īpašnieku ikdienā, nodrošinot bezrūpīgu un intuitīvu braukšanas pieredzi.”

Inovatīvs un vilinošs

Puma inovatīvais un pirmklasīgais salons ir radīts, lai palīdzētu patverties no ikdienas problēmām un pārvarēt tās.

Puma aprīkots ar klasē pirmajiem sēdekļiem ar muguras masāžas funkciju, kas ļauj atveldzēt nogurušos muskuļus un padara izbraucienus daudz mierīgākus. Trīs kameru masāžas sistēma ietver trīs intensitātes režīmus un pielāgojamu masāžas virzienu.

Priekšējie sēdekļi padarīti šaurāki, tādējādi radot plašāku vietu otrajā rindā sēdošajiem pasažieriem. Arī otrās rindas sēdekļu dizains ir būtiski uzlabots, lai vēl vairāk atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu. Jāpiemin arī tas, ka iespējams pielāgot autovadītāja sēdekļa augstumu.

Atbilstoši izvēlētajai Puma versijai priekšējo un aizmugurējo sēdekļu pārsegus iespējams noņemt un mazgāt – jūsu salons vienmēr izskatīsies kā jauns. Pateicoties pārsegos iestrādātajam rāvējslēdzējam, automobiļa īpašnieki ērti var pielāgot salonu, izvēloties dažādas krāsas un dizaina versijas.

Plašais un atveramais panorāmas jumts, kas veidots no diviem stiprinātiem tonēta stikla paneļiem, padara salonu vēl atvērtāku un gaišāku gan priekšā, gan aizmugurē sēdošajiem pasažieriem.

Inovatīvas funkcijas, piemēram, bezvadu uzlādes paliktnis, ļauj uzlādēt viedtālruņus braukšanas laikā, tādējādi palīdzot autovadītājam tikt galā ar darba uzdevumiem un ikdienas izaicinājumiem. Paliktnis atrodas tieši zem mērinstrumentu paneļa, tā izmantošanai nav nepieciešama viena no Puma USB pieslēgvietām, un tas automātiski nosaka un uzlādē attiecīgās ierīces.

Bezvadu uzlādes laikā ierīces var saglabāt Bluetooth savienojumu ar Ford SYNC 3 komunikācijas, informācijas un izklaides sistēmu, tādējādi ļaujot Puma autovadītājiem ar vienkāršu balss komandu palīdzību pārvaldīt skaņas sistēmu, navigāciju un pieslēgtos viedtālruņus. Sistēma aprīkota ar 8 collu skārienekrānu, ko iespējams pārvaldīt ar pirkstu satuvināšanas un vilkšanas žestiem. Sistēmā bez maksas arī ietverta Apple CarPlay un Android Auto™.

FordPass Connect integrētā modema tehnoloģija padara Puma par mobilu Wi-Fi tīklāju, kam var pieslēgt līdz 10 ierīcēm. Pateicoties FordPass mobilajai lietotnei, sistēma ļauj izmantot dažādas ērtas funkcijas, piemēram, automobiļa atrašanās vietas noteicēju, automobiļa stāvokļa noteicēju, kas pārbauda degvielas līmeni, trauksmes un eļļas stāvokli, kā arī citus parametrus, attālināto durvju atbloķēšanas/bloķēšanas funkciju, kā arī automobiļa attālinātās iedarbināšanas funkciju modeļiem, kas aprīkoti ar septiņpakāpju automātisko pārnesumkārbu.**

B&O skaņas sistēma tikusi dinamiski pielāgota, lai nodrošinātu pirmklasīgu skaņu visos braukšanas apstākļos.

10 skaļruņu sistēma ietver 150x200 mm ārēji savienotu un bagāžas nodalījumā integrētu zemo frekvenču skaļruni, kas nesamazina bagāžas nodalījuma ietilpību un garantē skaidru zemo frekvenču skanējumu. Augsto frekvenču skaļruņu pozīcijas arī tikušas optimizētas, lai uzlabotu skaņas kvalitāti un klausīšanās pieredzi gan pasažieriem, gan autovadītājam. Šīs sistēmas pamatā ir 575 vatu digitālā signāla apstrādes pastiprinātājs, kas kontrolē signālu amplitūdu un skaņas miksēšanu, kā arī ietver visaptverošās skaņas funkciju.

12,3 collu digitālais mērinstrumentu panelis ļauj pielāgot displeju, atlasot jums svarīgu informāciju, tostarp informāciju, kas saistīta ar autovadītāja palīgsistēmām un satelītnavigāciju. Mērinstrumentu panelī izmantota brīvās formas tehnoloģija, tāpēc paneļa malas iespējams ieliekt, lai tās nemanāmi saplūstu ar salona dizainu. Elektriskā shēma ir uzstādīta visā brīvās formas paneļa displeja pamatā, tādējādi ļaujot izveidot dažādas formas paneļus.

24 bitu digitālais mērinstrumentu panelis attēlo detalizētus, augstas izšķirtspējas un ļoti intuitīvus attēlus un ikonas visā krāsu spektrā, tādējādi padarot tos spožākus, acīm nekaitīgākus un vieglāk nolasāmus.

“Mēs domājam, ka Puma patiesi iepatiksies Eiropas autovadītājiem,” norāda Roulijs. “Mēs esam darījuši visu iespējamo, lai klientiem piedāvātu viņu vēlmēm atbilstošu pielāgojamību un neredzēti saistošu dizainu.”