Pilnais izmērs Lejupielādēt

Ford vēsture

Foto & Mediji
Vēsture
Henrijs Fords Inovācijas Citāti Notikumi Logo
Henrijs Fords

Henrijs Fords (Henry Ford) ar savām idejām izmainīja daudzu cilvēku dzīvi. Viņš padarīja auto pieejamu ikvienam, kustīgā konveijera izgudrojums un masveida ražošanas metodes noteica industrijas attīstību pasaulē 20. gadsimta sākumā.

Henrijs Fords dzimis 1863. gada 30. jūlijā Veinas apgabalā, Mičiganā, uzaudzis plaukstošā ģimenes fermā. Jau agrā jaunībā viņš interesējies par mehāniku, kas vēlāk šo fermera dēlu padarīja par „vienu no varenākajiem autoindustrijas pārstāvjiem pasaulē“.

„Gadsimta uzņēmējs“
  • Jau 12 gadu vecumā Henrijs Fords izveidoja savu darbnīcu, 15 gadu vecumā viņš uzbūvēja savu pirmo tvaika mašīnu un 16 gadu vecumā viņš uzsāka mašīnista mācības Detroitā. Tad sekoja dažādi darbi Detroitas fabrikās.
  • 1888. gadā Fords apprecējās ar Klāru Braientu (Clara Bryant); 1891. gadā Fords kļuva par inženieri uzņēmumā Edison Illuminating Company, Detroitā.
  • Kopš 1893. gada Fordam kā galvenajam inženierim bija gana laika un naudas, lai veiktu savus eksperimentus ar iekšdedzes dzinējiem.
  • 1896. gadā piepildījās viņa sapnis par paša spēkiem braucošu transportlīdzekli, praktiski tika radīts pirmais Ford modelis „Quadricycle“.
  • 1898. gadā Henrijs Fords aizgāja no Edison un nodibināja uzņēmumu Detroit Automobile Company, kas diemžēl bankrotēja. Taču Fords nepadevās un uzsāka darbu pie leģendārā sacīkšu auto „Sweepstakes“ būvniecības.
  • 1903. gadā Fords kopā ar vienpadsmit investoriem un 28 000 USD investīcijām nodibināja uzņēmumu Ford Motor Company. Pirmais šeit ražotais transportlīdzeklis tika pārdots 1903. gada 23. jūlijā.
  • Ar T modeli Henrijs Fords īstenoja savu sapni uzbūvēt uzticamu un ekonomisku auto par saprātīgu cenu, tādējādi atklājot jaunu ēru pasažieru transporta jomā.
  • 1919. gadā Henrijs Fords un viņa dēls Edsels iegādājās visu mazo akcionāru daļas ar kopējo vērtību 105 568 858 dolāru apmērā un tādējādi kļuva par uzņēmuma vienīgiem īpašniekiem. Henrijs Fords nodeva savu prezidenta amatu Edselam, kuru tas ieņēma līdz savai nāvei 1943. gadā.
  • 1945. gadā Henrijs Fords otro reizi atkāpās no prezidenta amata un nodeva vadību savam mazdēlam Henrijam Fordam II.
  • 1946. gadā Henrijs Fords tika godināts Amerikas autoindustrijas zelta jubilejā (American Automotive Golden Jubilee) par savu ieguldījumu autoindustrijā. Turklāt Amerikas naftas institūts (American Petroleum Institute) piešķīra viņam pirmo zelta medaļu par izcilo ieguldījumu cilvēces labā.
  • 1947. gada 7. aprīlī Henrijs Fords nomira savā mājā Fērleinā/Dīrbornā, kas sakarā ar plūdiem bija izgaismota vien ar svecēm un petrolejas lampām, kā savā dzimšanas dienā 83 gadus atpakaļ.