Sierra Mondeo Escort Taunus Granada Scorpio

1982. gadā uzsāka Eiropas modeļa FORD SIERRA ražošanu, kas līdzīgi kā Amerikai domātais TEMPO bija FORD lielo centienu rezultāts, lai radītu pilnīgāku un mūsdienīgāku aerodinamisko stilu. Aizmugures piedziņas SIERRA, vispirms,  pārdošanā nonāca ar piecu durvju hečbeka un universāla (Kombi) virsbūvēm. Savukārt trīsdurvju, pilnpiedziņas (XR 4X4) modeli, ar 2,8 litru V6 motoru, sāka ražot   1983. gada septembrī.

No 1986. līdz 1993. gadam ražoja FORD SIERRA COSWORTH RS500.Firma Cosworth bija labi pazīstama ar saviem sacīkšu dzinējiem, kurus finansēja FORD. Tapa pat modelis DFV priekš F1.

1983. gada vidū FORD saņēma sacīkšu motoru no Cosworth, kurš bija paredzēts modelim SIERRA.Šī rindas, četru cilindru, spēkstacija bija ar divu litru darba tilpumu, 16 vārstiem un turbopūti. 1986. gadā dzinēju uzstādīja divdurvju SIERRA cietajai virsbūvei. Ar 204 zs jaudu maksimālais ātrums bija 241 km/h.

Par mazāku naudu nekā jebkurš konkurents, FORD piedāvāja RS500, kurš bija pirmais, sacīkstēm pārtaisītais, modelis. Lai varētu tajās piedalīties, izlaida 500 eksemplārus.

Palielinot turbopūtes spiedienu un veicot citas modifikācijas dzinēja jaudu varēja pacelt līdz 224 zs. Tādā gadījumā maksimālais ātrums izauga līdz 246 km/h, bet ieskrējiens no 0- 97 km/h aizņēma 6,2 sekundes.Sacīkšu variantā bija pat vairāk nekā 400zs.

Tātad FORD SIERRA, kas sāka dzīvi kā ielas auto, piedāvāja iespēju sacensties autodromā vai rallija trasē.


Autors: Kristiāns Andersons www.autodroms.lv