Braukšanas tehnoloģijas

Izmantojot inteliģentas sistēmas, automobilis nepārtraukti uzrauga apkārt notiekošo, attiecīgi reaģējot uz braukšanas apstākļiem, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un autovadītāja rīcību. Braukšanu atvieglo arī virkne citu progresīvu sistēmu un tehnoloģju.

No LED priekšējiem lukturiem, kas pielāgo gaismas staru apkārtējai situācijai, līdz komunikācijas sistēmai, kas vadāma ar balsi, no palīgsistēmas automobiļa novietošanai stāvvietā līdz sistēmai, kas palīdz saglabāt braukšanas joslu. Uzziniet vairāk, spiežot uz zemāk redzamajām saitēm. 

​Priekšējie lukturi, kas palīdz saskatīt aiz līkumiem 

Jaunā Mondeo priekšējie lukturi ar Ford dinamisko LED apgaismojuma sistēmu ne tikai izskatās satriecoši, bet ir arī ļoti praktiski. Kad autovadītājs pagriež stūri, tie seko līdzi ceļam, nodrošinot izcilu redzamību. Tie arī pielāgo lukturu apgaismojumu atkarībā no braukšanas ātruma, apkārtējās vides un braukšanas apstākļiem. Astoņi dažādi režīmi ir īpaši pielāgoti braukšanai pa pilsētas ielām, lauku ceļiem, lielceļiem vai sliktos laikapstākļos.

Ford SYNC 2. uzlabota brīvroku sistēma un skārienekrāns 

Jaunās paaudzes Ford SYNC 2 ļauj pievienot automobilim mobilo tālruni un MP3 atskaņotāju ar bezvadu savienojumu. Mūziku, tālruni, navigācijas sistēmu un klimata kontroli iespējams kontrolēt ar vienkāršām, intuitīvām balss komandām vai 8 collu krāsu skārienekrānā (kuru iespējams izmantot arī attēlu pārlūkošanai).

​Vieglāk braukt atpakaļgaitā,  redzot kas notiek aizmugurē

Ceļa stabi, atkritumu urnas, zemas sienas… Papildaprīkojumā pieejamā atpakaļskata kamera tiek aktivizēta automātiski, ieslēdzot atpakaļgaitas pārnesumu, un viss kas ir jums aiz muguras, tiek attēlots viduskonsolē iebūvētajā ekrānā. Sistēma attēlo arī norādījumus, kas palīdz novietot automobili pat visšaurākajās stāvvietās (pieejama tikai ar papildaprīkojumā iekļautajiem priekšējiem un aizmugurējiem parkošanās sensoriem un aktīvo parkošanās palīgsistēmu).

Tikai pasakiet…

Ar Ford SYNC 2 jūs varat apskatīt visus tuvējos restorānus, vienkārši pasakot „Esmu izsalcis“ vai apskatot Michelin ceļvedi, kas palīdzēs izvēlēties un rezervēt galdiņu. Wi-Fi savienojums ir pieejams ar tīklājiem, izmantojot USB modemu. Sistēmā ir iekļauta arī dzīvībai svarīgā Ford avārijas palīgsistēma, kas avārijas gadījumā automātiski izsauc avārijas dienestus (plašāka informācija sadaļā Drošība un aizsardzība).

​Mūzikas klausīšanās iespējas 

Izvēlieties progresīvo Sony DAB navigācijas sistēmu ar 12 augstas precizitātes Sony skaļruņiem (papildaprīkojums modelī Titanium).

​Progresīva sistēma, kas neļauj novirzīties no braukšanas joslas 

Joslas saglabāšanas palīgsistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, kas uztver novirzīšanos no braukšanas joslas. Tādā gadījumā sistēma brīdina autovadītāju, radot stūrē vibrāciju un attēlojot vizuālu brīdinājumu. Ja autovadītājs reaģē pārāk lēni vai nereaģē vispār, joslas saglabāšanas palīgsistēma pagriež stūri, lai autovadītājs atgrieztos pareizajā braukšanas joslā. Sistēma ir paredzēta izmantošanai uz vairākjoslu ceļiem (piemēram, automaģistrālēm), tādēļ tā automātiski izslēdzas, ja braukšanas ātrums ir mazāks par 65 km/h. To iespējams izslēgt arī manuāli.

Spoguļi, kas redz to, ko neredzat Jūs

Pateicoties RADAR sensoriem, kas uzrauga aklo zonu abās automobiļa pusēs, aklās zonas informācijas sistēma BLIS ļauj mainīt braukšanas joslas drošāk. Ja sensori uztver transportlīdzekli, kuru autovadītājs neredz, attiecīgās puses ārējā atpakaļskata spogulī iedegas oranža brīdinājuma lampiņa.

​Automobiļa novietošana stāvvietā un izbraukšana no tās bez lieka stresa 

Aktīvā parkošanās palīgsistēma, kurā apkopotas dažādas tehnoloģijas, ne tikai iestūrē automobili stāvvietās paralēli brauktuvei. Palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietas POA palīdz arī izkļūt no tām. Perpendikulārās parkošanās palīgsistēma PPA uztver brīvas vietas, kurās automobilis var iebraukt, un iestūrē tajās. Ja ceļā ir kādi šķēršļi, par to brīdina parkošanās sānu palīgsistēma SPA. 

Sistēma, kas palīdz uztvert gājējus​

Pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju uztver gājējus, kas atrodas uz ceļa vai varētu šķērsot braukšanas trajektoriju, un brīdina par tiem. Ja autovadītājs nereaģē, sistēma automātiski bremzē. Šī jaunā sistēma ir izstrādāta, lai samazinātu negadījumu skaitu vai to sekas, ja automobiļa braukšanas ātrums ir līdz 80 km/h.

​Iestatiet maksimālo braukšanas ātrumu jau iepriekš 

Aktīvais ātruma ierobežotājs (standartaprīkojums modelī Trend un Titanium) ļauj iestatīt maksimālo braukšanas ātrumu visa brauciena laikā. Sistēma brīdina par tīšu vai netīšu ātruma pārsniegšanu, piemēram, braucot lejup no kalna. Tā ir īpaši noderīga vietās, kurās ir daudz ātruma ierobežojumu, tādējādi ļaujot koncentrēties uz ceļu, nevis nepārtraukti skatīties spidometrā.

Ātrākas un īsākas avārijas apstāšanās 

Uztverot avārijas apstāšanos, ESP uzlādē bremzēšanas sistēmu, izlaižot visu gaisu starp bremžu klučiem un diskiem. Elektroniskā bremžu spiediena atjaunošanas sistēma ļauj samazināt bremzēšanas ceļu.

Jauda un ekonomija 

Mondeo dzinēju klāsts izceļas ar vērā ņemamu veiktspēju. Turklāt uzlabota piekare apvienojumā ar virkni inteliģentu tehnoloģiju maina priekšstatus par to, kas ir jauda. Tas nozīmē izcili precīzu vadāmību jebkurā situācijā.

Lielisko veiktspēju papildina pārsteidzoša efektivitāte. Patiesībā pārdomāts dizains un progresīva tehnoloģija nodrošina izcilu degvielas ekonomiju un zemu CO2 izmešu līmeni.

​Ford dinamiskā LED apgaismojuma tehnoloģija

Plašajā inovāciju klāstā ietilpst arī Ford dinamiskā LED apgaismojuma tehnoloģija – inteliģenti priekšējie lukturi, kas pagriežas, kad jūs griežat stūri, tādējādi palīdzot labāk pārskatīt līkumus. Tradicionālo spuldžu vietā tajos izmantotas īpaši ekonomiskās LED diodes, un tiem ir arī astoņi dažādi apgaismojuma režīmi. 

Rezultātā priekšējie lukturi spēj reaģēt uz apkārtējo vidi, katru reizi nodrošinot piemērotāko apgaismojumu un staru spilgtumu atkarībā no tā, vai braucat pilsētā, laukos vai sliktos laika apstākļos.

Ecoboost: visefektīvākais veids, kā izmantot dzinēju

Trīs EcoBoost dzinēja versijas ir aprīkotas ar tiešās iesmidzināšanas sistēmu un turbokompresoru, nodrošinot izcilu veiktspēju un ekonomiju:

-revolucionārais un vairākkārt godalgotais 1,0 l EcoBoost dzinējs ar 125 ZS jaudu nodrošina tādu pašu jaudu kā parastais 1,6 l dzinējs, bet patērē par 25% mazāk degvielas un rada mazāk CO2 izmešu;

-jaunais 1,5 l EcoBoost ar 160 ZS jaudu patērē 5,9 litrus degvielas uz 100 km;

-2,0 l EcoBoost izceļas ar iespaidīgu 240 ZS jaudu, savukārt, strauji uzņemot ātrumu, īpaši pielāgots skaņas pastiprinātājs rada spēcīgu, sportisku dzinēja skanējumu tieši salonā.

​Plašs dīzeļdzinēju klāsts 

Dodat priekšroku dīzeļdegvielai? Izvēlieties kādu no 1,5 l TDCi (no 2015. gada 2. ceturkšņa) vai 2,0 l TDCi dzinējiem. Tie visi ir aprīkoti ar jaunākajām sistēmām, kas uzlabo jaudu, griezes momentu un degvielas ekonomiju, vienlaikus radot mazāk izmešu. 2,0 l TDCi dzinējs ir pieejams trīs jaudas versijās. Iespaidīgākā ir 210 ZS versija ar dubultu turbokompresoru (no 2015. gada 2. ceturkšņa), kas tik un tā ir ekonomiska un rada maz izmešu.

​Īpaši efektīvi Econetic dīzeļdzinēji 

Abi dīzeļdzinēji ir pieejami arī ECOnetic versijā, kas nodrošina vēl lielāku efektivitāti. Piemēram, 1,5 l TDCi ECOnetic (no 2015. gada 2. ceturkšņa) un 1,6 l TDCi ECOnetic ar 94 g CO2 izmešu uz kilometru, kā arī 2,0 l TDCi ECOnetic ar 150 ZS jaudu un 107g CO2 izmešu uz kilometru vai ar 180 ZS jaudu un 115 g CO2 izmešu uz kilometru.

Manuālās pārnesumakārbas atbiilstoši izvēlētajam dzinējam 

Piedāvājumā ir divas sešpakāpju manuālās pārnesumkārbas. Viena ir vieglāka un piemērota 1,0 l un 1,5 l EcoBoost dzinējiem un 1,6 l dīzeļdzinējiem. Otra ir piemērota augstākam griezes momentam un 2,0 l TDCi dzinējiem.

​Uzlabotas automātiskās pārnesumkārbas 

Jaunajam modelim pieejamas arī divas automātiskās pārnesumkārbas. Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir piemērota augstākam griezes momentam un tiek piedāvāta ar 1,5 l un 2,0 l EcoBoost dzinējiem. Ford PowerShift pārnesumkārba ir piemērota 2,0 l TDCi dzinējiem un apvieno automātiskās pārnesumkārbas komfortu ar manuālās transmisijas vadību, nodrošinot ātru pārnesumu maiņu, kad vien tas ir nepieciešams.

Hibrīdelektromobiļa priekšrocības 

Kā jau īstam pionierim pieklājas, Mondeo ir pieejams arī kā hibrīdelektromobilis — pirmais tāda veida Ford transportlīdzeklis Eiropā. Apvienojot elektromobiļa un benzīna jaudas priekšrocības, jaunais Mondeo hibrīds ļauj baudīt efektivitāti un izsmalcinātību apvienojumā ar izcilu veiktspēju un nobraukumu. Automobiļa jaudu un veiktspēju palielina reģeneratīvā bremzēšana, SmartGauge mērinstrumentu panelis ar bremzēšanas palīgsistēmu un citas viedas sistēmas.

​Sistēma, kas palīdz taupīt degvielu 

Modelī EV+ ir iebūvēta Ford SYNC GPS sistēma un smalka programmatūra, kas ielāgo un atceras biežāk izvēlētos maršrutus. Kad būsiet noteiktā attālumā no vietas, kurā bieži mēdzat piestāt, automobilis pārslēgsies uz elektrisko režīmu, līdz attiecīgais galamērķis tiks sasniegts.

​Stūres pastiprinātājs, kas reaģē jebkurā situācijā 

Elektriskais stūres pastiprinātājs EPAS automātiski pielāgojas braukšanas ātrumam un apstākļiem. 

Braucot ar nelielu ātrumu, stūri pagriezt ir vieglāk, kas uzlabo manevrētspēju. Braucot ar lielu ātrumu, kad nepieciešama lielāka kontrole, stūre kļūst stingrāka. EPAS ar saneses kontroli tagad ņem vērā arī sānvēju un citus braukšanu ietekmējošus faktorus, savukārt aktīvā vibrāciju kontrole samazina nevajadzīgu stūres vibrāciju.

Tūlītēja saķere uz mainīgiem ceļiem ​

 Mondeo inteliģentā visu riteņu piedziņa IAWD* nekavējoties reaģē uz ceļa apstākļiem un pielāgojas tiem, piegādājot nepieciešamo dzinēja griezes momentu riteņiem, kuriem nepieciešama vislielākā saķere.
Šī izsmalcinātā sistēma izmanto sensorus, lai noteiktu katrai asij nepieciešamo jaudu, tādējādi novēršot riteņu izslīdēšanu. Sistēma darbojas tikai tad, kad tas nepieciešams, ietaupot degvielu, kad braukšanas apstākļi nav tik sarežģīti.

​Pielāgota piekabe labākai braukšanas kvalitātei 

Mondeo ir aprīkots ar jaunu aizmugurējo piekari ar daudzsviru savienojumu. Tā ir viegla, izturīga un lieliski pielāgota pašam automobilim, tādējādi nodrošina izcilu manevrējamību, vadību un braukšanas kvalitāti.

Pārnesumu pārslēgs pie stūres: ātra pārnesumu maiņa ar automātisko pārnesumkārbu 

Pārnesumu pārslēgi pie stūres, kas parasti ir pieejami augstas klases sporta automobiļos, ir pieejami ar jaunā Mondeo sešpakāpju automātisko transmisiju un PowerShift transmisiju. No sacīkšu automobiļiem aizgūtais elements ļauj pārslēgt ātrumus ātri un gludi. Tā kā pārnesumu pārslēgi ir pie stūres, pārnesumus daudz efektīvāk iespējams pārslēgt arī līkumos

Ekonomija 

Mondeo dzinēju klāsts izceļas ar vērā ņemamu veiktspēju. Turklāt uzlabota piekare apvienojumā ar virkni inteliģentu tehnoloģiju maina priekšstatus par to, kas ir jauda. Tas nozīmē izcili precīzu vadāmību jebkurā situācijā.

Lielisko veiktspēju papildina pārsteidzoša efektivitāte. Patiesībā pārdomāts dizains un progresīva tehnoloģija nodrošina izcilu degvielas ekonomiju un zemu CO2 izmešu līmeni. 

Mazāks degvielas patēriņš ar automātisko START-STOP sistēmu 

Kad automobilis apstājas pie sarkanās gaismas vai gaida rindā, šī sistēma automātiski izslēdz dzinēju (turpinot piegādāt jaudu tādām svarīgām iekārtām kā priekšējās gaismas, gaisa kondicionēšanas sistēma, radio un Ford SYNC 2). Kad esat gatavs turpināt braukt, vienkārši nospiediet sajūga pedāli un izvēlieties pirmo pārnesumu vai — ar automātisko transmisiju — nospiediet akseleratora pedāli, un sistēma atkal sāks darboties. Automātiskā Start-Stop sistēma ir ideāli piemērota braukšanai pilsētas satiksmē, kur degvielas patēriņu iespējams samazināt pat par 10%.

Labāka aerodinamika – lielāka ekonomija

Braucot lēni, aktīvais režģa aizvars atstāj radiatora gaisa atveri atvērtu, lai dzesētu dzinēju. Uzņemot ātrumu, tā tiek automātiski aizvērta, uzlabojot aerodinamiku un palīdzot ietaupīt degvielu.

​Efektīvāks veids, kā uzlādēt akumulatoru

Atšķirībā no parastajām sistēmām, viedā reģeneratīvās uzlādes sistēma lādē akumulatoru tikai tad, ja tas ir nepieciešams, un, ja ir nospiests akseleratora pedālis, kad vien iespējams, to pārtrauc. Tas ļauj ietaupīt vēl vairāk degvielas un samazināt izmešu daudzum

Komforts 

Izmantojot inteliģentas sistēmas, automobilis nepārtraukti uzrauga apkārt notiekošo, attiecīgi reaģējot uz braukšanas apstākļiem, citiem ceļu satiksmes dalībniekiem un autovadītāja rīcību. Braukšanu atvieglo arī virkne citu progresīvu sistēmu un tehnoloģju.

No LED priekšējiem lukturiem, kas pielāgo gaismas staru apkārtējai situācijai, līdz komunikācijas sistēmai, kas vadāma ar balsi, no palīgsistēmas automobiļa novietošanai stāvvietā līdz sistēmai, kas palīdz saglabāt braukšanas joslu. Uzziniet vairāk, spiežot uz zemāk redzamajām saitēm.

​Quickclear ātrai vējstikla notīrīšanai 

Šī pārdomātā funkcija ir radīta ar nolūku, lai aukstos rītos ļautu jums doties ceļā ātrāk. Vienkārši nospiediet pogu, un sistēma atkausēs vējstiklu dažu sekunžu laikā (standartaprīkojums modelī Trend un Titanium, papildaprīkojums modelī Style).

​Panorāmas jumta lūka: vairāk gaismas un telpas 

Nospiežot pogu, tiek atvērts elektriski vadāmais jumta pārsegs, ļaujot salonā caur jumta lūku ieplūst dienasgaismai. Tajā pašā laikā siltumatstarojošais stikls saglabā salonā vēsumu un pasargā no kaitīgajiem UV stariem. Jumta dizains ir atkarīgs no virsbūves stila: liels, fiksēts panorāmas jumts piecdurvju versijā, divdaļīgs panorāmas jumts sedana versijā vai tradicionālais panorāmas jumts četrdurvju versijā.

​Salona apgaismojums, kas pieskaņojas garastāvoklim 

Maigajam salona apgaismojumam diennakts tumšajā laikā iespējams izvēlēties astoņas dažādas apgaismojuma krāsas. (standartaprīkojums modelī Titanium).

Ideālā temperatūra jums un jūsu blakussēdētājam 

Dalītā elektroniskā automātiskā temperatūras kontrole DEATC ļauj iestatīt vēlamo temperatūru autovadītājam un pasažierim, kuru sistēma uztur ar uzlabotu gaisa kondicionēšanas sistēmu.

​Atpakaļskata spogulis, kas neļauj apžilbināt acis 

Braukt naktī ir vieglāk un drošāk, ja aizmugurē braucošo transportlīdzekļu gaismas jūs neapžilbina. Šī iemesla dēļ salona atpakaļskata spogulis ar automātiskas aptumšošanās funkciju uztver citu transportlīdzekļu priekšējo gaismu staru un automātiski satumst (standartaprīkojums modelī Titanium).

Ārējie atpakaļskata spoguļi, kas paši sevi sargā

Braucot šaurās vietās vai novietojot automobili stāvēšanai uz šaurām ieliņām, ir ļoti viegli sabojāt ārējos atpakaļskata spoguļus. Elektriski pielokāmie spoguļi ļauj no tā izvairīties — tos iespējams pielocīt ar vienu pogas spiedienu. Turklāt tie ir arī apsildāmi, tādēļ aukstā laikā jūs varat doties ceļā ātrāk un pārvietoties drošāk (standartaprīkojums modelī Trend  un Titanium)​

 

​Uzticiet automobili citiem bez raizēm, pateicoties MYKEY®

Ford MyKey® ļauj iestatīt braukšanas ātruma ierobežojumu, drošības jostu atgādinātājus un pat audiosistēmas skaļumu. Šī sistēma rūpēsies par jūsu sirdsmieru, kad aizdosiet automobili kādam draugam vai ģimenes loceklim, jo Ford MyKey® atslēgā iespējams ieprogrammēt dažādus ierobežojumus. Administratora atslēgu jūs varēsiet glabāt pie sevis.

Automātiskās tālās gaismas, maksimāla redzamība, neapžilbinot citus

Automātiskās tālās gaismas ir nenovērtējams palīgs braukšanai naktī, kas, uztverot pretim braucošu automobili, automātiski pārslēdz tuvās gaismas. Kad ceļš ir brīvs, sistēma atkal automātiski ieslēdz tālās gaismas. Automātiskās tālās gaismas ir pieejamas papildaprīkojumā komplektācijā ar joslas saglabāšanas palīgsistēmu (standartaprīkojums modelī Titanium, papildaprīkojums modelī Trend). 

 

Drošība 

​Papildu aizsardzība aizmugurē 

Abus aizmugurējos malējos sēdekļus iespējams aprīkot ar piepūšamajām drošības jostām. Trieciena gadījumā jostas piepūšas un sadala trieciena spēku piecreiz lielākā platībā nekā parastās drošības jostas. Samazinot spiedienu uz krūtīm un ierobežojot galvas un kakla kustības, šis inovatīvais aprīkojums samazina savainojumu iespējamību.

Ford SYNC 2  ar avārijas palīgsistēmu 

Būtisks un varbūt pat dzīvībai svarīgs Ford SYNC 2 elements ir avārijas palīgsistēma. Praktiski neiespējamā avārijas situācijā, kad tiek aktivizēts gaisa drošības spilvens vai deaktivizēts degvielas sūknis, sistēma autovadītāja vietā automātiski veic zvanu glābšanas dienestiem. Autovadītājam ir iespēja zvanu pārtraukt vai runāt pašam. Sistēma sniedz būtisku informāciju, piemēram, GPS koordinātas, pat tad, ja autovadītājs ir bezsamaņā.*

*Ford avārijas palīgsistēma darbojas vairāk nekā 30 Eiropas valstīs. Šī funkcija darbojas apvienojumā ar savietojamu un pievienotu mobilo tālruni, kad tiek aktivizēts gaisa drošības spilvens (izņemot ceļu gaisa drošības spilvenu) vai sensors, kas uztver sadursmi, deaktivizē degvielas sūkni. Teksta ziņojumu nolasīšanas funkcija un avārijas palīgsistēma nav pieejama visās Eiropas valodās. (Plašāka informācija pieejama Ford tīmekļa vietnē.)

Pārliecība sarežģītās situācijās 

Automobilis ir aprīkots ar elektronisko trajektorijas stabilizācijas programmu ESP, kurā iekļautas dažādas sistēmas, kas ļauj saglabāt kontroli. Sensori uztver pēkšņas izmaiņas stūres darbībā, bremzēšanā vai transportlīdzekļa darbībā, kas var likt autovadītājam zaudēt kontroli. Pēc tam ESP pielāgo katra riteņa griešanās ātrumu, atjaunojot stabilitāti un novēršot saslīdēšanu. Programmā ESP iekļauts palīgmehānisms braukšanas uzsākšanai kalnā, avārijas bremzēšanas palīgsistēma un elektroniskā bremžu spiediena atjaunošanas sistēm

Lai izvairītos no sadursmēm, braucot ar nelielu ātrumu, autobobilis bremzē pats

Sadursmes lēnas satiksmes apstākļos notiek pārāk bieži. Aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma palīdz no tām izvairīties vai vismaz samazina to sekas. Ja sistēma uztver, ka priekšā braucošais transportlīdzeklis pēkšņi apstājas un jūsu braukšanas ātrums nepārsniedz 40 km/h, sistēma automātiski bremzē. Aktīvās pilsētas bremzēšanas palīgsistēmas efektivitāti pierāda Euro NCAP Progresa balva par drošību.*

*Piešķirta Ford Focus.

Papildu kontrole, uzsākot braukšanu kalnā 

Palīgmehānisms braukšanas uzsākšanai kalnā uz brīdi aptur automobiļa ripošanu uz priekšu vai atpakaļ, ja braukšana tiek uzsākta kalnā. Sistēmas darbības pamatā ir spiediena saglabāšana bremzēšanas sistēmā 2,5 sekundes ilgāk, dodot vairāk laika un kontroles, kamēr autovadītājs pārliek kāju no bremzes pedāļa uz gāzes pedāli. Sistēma ir noderīgā arī apstājoties un uzsākot braukšanu uz slapja ceļa seguma.

Papildu jauda ārkārtas bremzēšanas situācijās

Avārijas bremzēšanas palīgsistēma EBA palīdz automobilim sasniegt maksimālu bremzēšanas efektivitāti ārkārtas situācijās. To automātiski kontrolē elektroniskā trajektorijas stabilizācijas programma ESP, kas uztver autovadītāja bremzēšanas rezultātā radīto bremzēšanas spiedienu un, ja nepieciešams, to automātiski palielina

​Sistēma, kas palīdz uztvert gājējus 

Pirmssadursmes palīgsistēma ar gājēju uztveršanas funkciju uztver gājējus, kas atrodas uz ceļa vai varētu šķērsot braukšanas trajektoriju, un brīdina par tiem. Ja autovadītājs nereaģē, sistēma automātiski bremzē. Šī jaunā sistēma ir izstrādāta, lai samazinātu negadījumu skaitu vai to sekas, ja automobiļa braukšanas ātrums ir līdz 80 km/h.

Iestatiet maksimālo braukšanas ātrumu jau iepriekš 

Aktīvais ātruma ierobežotājs (standartaprīkojums modelī Trend un Titanium) ļauj iestatīt maksimālo braukšanas ātrumu visa brauciena laikā. Sistēma brīdina par tīšu vai netīšu ātruma pārsniegšanu, piemēram, braucot lejup no kalna. Tā ir īpaši noderīga vietās, kurās ir daudz ātruma ierobežojumu, tādējādi ļaujot koncentrēties uz ceļu, nevis nepārtraukti skatīties spidometrā.

​Ātrākas un īsākas avārijas apstāšanās  

Uztverot avārijas apstāšanos, ESP uzlādē bremzēšanas sistēmu, izlaižot visu gaisu starp bremžu klučiem un diskiem. Elektroniskā bremžu spiediena atjaunošanas sistēma ļauj samazināt bremzēšanas ceļu.

​Izvēlēties, kuras durvis aizslēgt un kuras atslēgt 

Jaunā centrālā atslēga ar tālvadību ir drošāka nekā jebkad, jo ir iespējams atslēgt tikai vienas durvis, pārējās atstājot aizslēgtas, līdz autovadītāja durvīs tiek nospiests īpašs slēdzis. Tas pats slēdzis kontrolē arī visu durvju atslēgšanu vai aizslēgšanu.

 

Pirmais Mondeo hibrīds ar elektrisko piedziņu

Mondeo hibrīds ir pirmais Eiropā ražotais Ford elektromobilis ar hibrīdpiedziņu. Četrdurvju versijā pieejamais hibrīds tiks ražots kopā ar Mondeo benzīna un dīzeļdzinēja versijām Ford progresīvajā ražotnē Valensijā, Spānijā.

Mondeo hibrīds ir nebijis piedāvājums Mondeo klientiem Eiropā, kas izveidots pēc tā veiksmīgā līdzinieka ASV tirgū — Ford Fusion Hybrid. Ford šobrīd ir lielākais hibrīdtransportlīdzekļu ražotājs ASV.

Tāpat kā modelī Fusion Hybrid, Mondeo hibrīdā izmantota trešās paaudzes Ford benzīna-elektriskās piedziņas sistēma, kas nodrošina elektriskās piedziņas efektivitāti un priekšrocības dažādās braukšanas situācijās, vienlaikus ļaujot nobraukt lielus attālumus un baudīt brīvību, ko sniedz tradicionālais iekšdedzes dzinējs.

Hibrīdsistēmai ir divi elektromotori — viens palīdz benzīna dzinējam riteņu piedziņā, bet otrs nodrošina aiz aizmugurējiem sēdekļiem izvietotā 1,4 kWh litija jonu akumulatora reģeneratīvo lādēšanu. Mondeo hibrīda augstsprieguma elektriskā sistēma ir radīta atbilstoši Ford tradicionālo iekšdedzes dzinēju un transmisiju standartam.

Mondeo hibrīds elektriskajā režīmā spēj sasniegt 135 km/h lielu ātrumu, savukārt kombinācijā ar īpaši izstrādātu 2,0 litru Atkinsona cikla dzinēju un elektrisko mehānismu tā jauda ir 187 ZS, degvielas patēriņš — 4,2 l/100 km un CO2 izmešu daudzums — 99 g/km.

Lai uzraudzītu, kontrolētu un samazinātu degvielas un enerģijas patēriņu, autovadītāji var izmantot arī Ford Smartgauge saskarni, kurā ietilpst arī „bremzēšanas pamācība“, kas veicina pakāpenisku bremzēšanu, tādējādi ļaujot akumulatoram atgūt vairāk enerģijas.

„Ar Mondeo benzīna-elektriskās piedziņas hibrīdu autovadītājam nekas nav jādara citādāk kā ar parasto benzīna dzinēja vai dīzeļdzinēja transportlīdzekli. To iedarbina tāpat. Tā degvielu uzpilda tāpat. Tas brauc tāpat,“ apgalvo Ford of Europe elektrifikācijas inženieris Tomass Zenners. „Vienīgais, ko klientiem vajadzētu zināt, ir tas, kā maksimāli palielināt degvielas ekonomiju, mainot savus braukšanas paradumus — un ar Smartgauge mēs piedāvājam viņiem visu nepieciešamo, lai to izdarītu.“

Efektivitāti uzlabo arī optimizētais elektriskais stūres pastiprinātājs, kā arī Ford izstrādātā pastāvīgi maināmā transmisija un vadības programmatūra. Mondeo hibrīds darbojas bez dzinēja palīgpiedziņas, kas ievērojami samazina pretestību. Gaisa kondicionēšanas sistēma, tāpat kā piedziņas daļu dzesēšanas un vakuuma sistēma, ir vadāma elektriski. Jauna izplūdes gāzu siltuma enerģijas atgūšanas sistēma nodrošina ātrāku salona uzsilšanu.