BRAUKŠANAS TEHNOLOĢIJAS

Pateicoties jaunākajām tehnoloģijām un pārdomātajam dizainam, katrs brauciens ar jauno Ford Focus ir tik ērts, drošs un patīkams, cik vien iespējams. Turklāt automobilis savieno ar apkārtējo pasauli, lai arī kur jūs atrastos. Tas ļauj atskaņot izvēlētās dziesmas, nolasīt ienākošos teksta ziņojumus un pat atbildēt uz ienākošajiem zvaniem: turpmāk jums nebūs jāatsakās no itin nekā.

Progresīvākā balss vadība standartaprīkojumā

Savienojamības sistēma Ford SYNC 2 ar balss vadību un skārienekrānu* ir tās pārliecinošā priekšgājēja jaunākās paaudzes versija. Papildaprīkojumā pieejamais augstas izšķirtspējas skārienekrāns tagad nodrošina vēl vieglāku piekļuvi audiosistēmas, klimata kontroles, mobilā tālruņa un navigācijas sistēmas funkcijām, izmantojot vienkāršas balss komandas.

​Novietot automobili stāvvietā vēl nekad nav bijis tik vienkārši

Ford Focus pārsteidz ar revolucionāro parkošanās palīgsistēmu — nospiežot tikai vienu pogu, sistēma ar ultraskaņas sensoriem uztver pietiekami lielu stāvvietu un pati iebrauc tajā automobili, kamēr autovadītājs spiež akseleratora un bremžu pedāli. Papildu sensori aizmugurē ļauj arī novietot automobili stāvvietā perpendikulāri braukšanas virzienam, turklāt palīgsistēma izbraukšanai no stāvvietām palīdz izbraukt pat no visšaurākajām vietām.

​Ātrāka pārnesumu pārslēgšana

Ja savam Ford Focus izvēlēsieties automātisko transmisiju, jums būs iespēja baudīt ērtu, komfortablu un drošu pārnesumu maiņu ar pārnesumu pārslēgu uz stūres, kam būs nepieciešama tikai viegla rokas kustība.

​Ford PowerShift automātiskā transmisija — ātra un efektīva

6 pakāpju automātiskā transmisija ar dubulto sajūgu apvieno automātiskās pārnesumkārbas funkcionalitāti ar manuālās transmisijas priekšrocībām, pārslēdzot nākamo pārnesumu bez pārtraukumiem jaudas plūsmā. Pārnesumu pārslēgšana ne tikai nodrošina vienmērīgu braukšanu — salīdzinājumā ar parasto automātisko pārnesumkārbu tā ļauj samazināt degvielas patēriņu un CO2 izmešu daudzumu.

 

 

​Bremzē bīstamās situācijās

Jaunā avārijas bremzēšanas palīgsistēma samazina bremzēšanas ceļu avārijas situācijās, palielinot spiedienu bremžu sistēmā. Transportlīdzeklim konstatējot avārijas bremzēšanas situāciju, bremžu sistēma jau ir gatava un tiek samazināts attālums starp bremžu klučiem un diskiem, tādējādi saīsinot nepieciešamo apstāšanās ceļa garumu. Savukārt, braucot ar ātrumu līdz 50 km/h, aktīvā pilsētas bremzēšanas palīgsistēma palīdz automobilim apstāties pavisam.

​Redz to, ko neredzat jūs

Perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma ir jauna funkcija, kas ar radara sensoru uzrauga automobiļa aklās zonas, palīdzot atpakaļgaitā izbraukt ārā no autostāvvietas. Sensoru darbības rādiuss ir aptuveni 40 metri pa kreisi un pa labi no transportlīdzekļa. Ja šajā zonā tiek konstatēts kāds transportlīdzeklis vai šķērslis, mērinstrumentu panelī parādās vizuāls brīdinājums un atskan brīdinājuma signāls.

 

​Spoguļi, kuri redz visu

Aklās zonas informācijas sistēma palīdz ieraudzīt transportlīdzekļus un citus šķēršļus aklajā zonā. Sistēma darbojas ar sensoriem abās transportlīdzekļa pusēs. Gaismas signāls attiecīgās puses spogulī brīdina nestūrēt uz to pusi. Revolucionāra un funkcionāli vērtīga aklās zonas informācijas sistēmas papildfunkcija ir perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma.

​Rūpējas par labu redzamību

Jaunā tālo gaismu palīgsistēma ļauj baudīt optimālu redzamību, jo īpaši braucot diennakts tumšajā laikā un krēslā. Sistēma automātiski aktivizē tālās gaismas, tādējādi nodrošinot optimālu ceļa apgaismojumu. Automātiska tuvo un tālo gaismu pārslēgšana sniedz papildu drošība gan jums, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

 

Modrs, ja saguris ir autovadītājs

Ford Focus autovadītāja brīdināšanas sistēma uzrauga autovadītāja uzmanību braukšanas laikā un uztver braukšanas izmaiņas, kuras ietekmē nogurums. Ja autovadītājs kļūst neuzmanīgs, sistēma iesaka ņemt vērā ekrānā redzamo padomu un atpūsties.

Moderna sistēma, kas palīdz saglabāt braukšanas joslu

Joslas saglabāšanas palīgsistēma izmanto uz priekšu vērstu kameru, lai noteiktu, vai nejauši nenovirzāties no braukšanas joslas. Tad kursa maiņas brīdinājuma sistēma brīdina jūs, stūrē radot vibrāciju un uzrādot vizuālu brīdinājuma signālu. Ja jūs reaģējat novēloti vai nereaģējat vispār, joslas saglabāšanas palīgsistēma vai pārņemt stūres vadību, lai droši novirzītu jūs atpakaļ uz braukšanas joslu. Šī tehnoloģija darbojas uz vairāku joslu ceļiem (piemēram, lielceļiem), tāpēc tā automātiski deaktivizēsies pie ātruma zem 70 km/h, tāpat to var izslēgt manuāli.

Redz ceļa zīmes, kuras varat palaist garām 

Lai autovadītājs nepalaistu garām svarīgas ceļa zīmes, piemēram, braukšanas ātruma vai apdzīšanas ierobežojumus, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma ar kameru priekšpusē nolasa ceļa zīmes un apzīmējumus, tos pēc tam attēlojot transportlīdzekļa ekrānā. Jo dubults neplīst!

Automātiski pielāgo braukšanas ātrumu

Adaptīvā kruīza kontrole palīdz saglabāt izvēlēto braukšanas ātrumu. Ja distance līdz priekšā esošajam transportlīdzeklim ir pārāk maza, sistēma automātiski samazina braukšanas ātrumu un bremzē. Kad ceļš atkal ir brīvs, tā palielina braukšanas ātrumu līdz sākotnēji izvēlētajam.

Palīdz saglabāt distanci

Distances brīdinājuma sistēma ir jauna funkcija, kura Ford Focus tiek izmantota pirmo reizi. Sistēma attāluma noteikšanai līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim izmanto radara sensorus. Distances indikators automobiļa priekšējā panelī attēlo pelēku, dzeltenu un pēc tam sarkanu brīdinājumu. Distances brīdinājuma jūtīgumu iespējams iestatīt dažādos līmeņos: zems, normāls, augsts.

Inteliģents apgaismojums

Adaptīvā biksenona lukturu apgaismojuma sistēma pielāgo priekšējo lukturu staru kūli braukšanas situācijai, braukšanas ātrumam un laikapstākļiem. Sistēma ir izstrādāta tā, lai netraucēti pārslēgtos uz dažādiem apgaismošanas režīmiem un ir aprīkota ar līkumu gaismām, kas reaģē uz stūres rata pagriezieniem.

Jauda un efektivitāte: izbaudiet abas

Focus dzinēja tehnoloģija spēlē svarīgāko lomu, palīdzot samazināt gan ekspluatācijas izmaksas, gan izmešu daudzumu, vienlaikus sniedzot vērā ņemamus jaudas un veiktspējas līmeņus.

Tagad piedāvājumā ir arī 1,5 litru EcoBoost benzīna un 1,5-litru TDCi dīzeļdzinējs. Abām versijām iebūvēta Auto-Start-Stop opcija, un visā piedāvājumā vēl vairāk uzlaboti degvielas patēriņa rādītāji.

Visi jaunie dzinēji izstrādāti tā, lai tie atbilstu stingrajiem Euro 6 izmešu standartiem. Turklāt versija ar jaudīgo 1,0 litra EcoBoost dzinēju jau samazina izmešu daudzumu līdz mazāk nekā 100 g/km CO2.

​1.0l EcoBoost

1,0 litra EcoBoost benzīna dzinējs izceļas ar pārsteidzošu dinamiku un izcili zemu izmešu līmeni. Vienas dzinēja versijas CO2 izmešu daudzums ir vien 100 g/km.

Jauda un efektivitāte bez kompromisiem

1,5L EcoBoost ir jauns papildinājums veiksmīgajai EcoBoost sērijai. Dzinējs ar gudru ziņu samazināts no 1,6L EcoBoost, lai nodrošinātu zemāku izmešu daudzumu un vēl labākus degvielas patēriņa rādītājus… neietekmējot jaudu un vadību. Pieejams: 150 ZS vai 180 ZS versijās un ar 6-pakāpju manuālo pārnesumkārbu. No 2015. gada pavasara būs pieejama arī automātiskā transmisija.

 

​Spēcīgs jauninājums

Jaunā 1,5 l TDCi dīzeļdzinēja pamatā ir veiksmīgais 1,6 l TDCi dzinējs. Tā uzlabošanas rezultātā ir optimizēts degvielas patēriņš un samazināts izmešu daudzums. Tas piedāvā ierasto dinamiku ar 70 kW (95 ZS) jaudu, kā arī tagad ir pieejama vēl spēcīgāka versija ar 88 kW (120 ZS) jaudu. Jaunais 1,5 litru TDCi dīzeļdzinējs ir pieejams ar 6 pakāpju manuālo transmisiju, bet no 2015. gada pavasara būs pieejama arī automātiskās transmisijas versija.

​Maksimāla stabilitāte šauros līkumos

Transportlīdzekļa dinamiskā griezes momenta vektorēšanas kontrole nodrošina ceļa apstākļiem ideāli piemērotu griezes momenta sadalījumu uz priekšējiem riteņiem. Sistēma reģistrē attiecīgos datus 100 reizes sekundē, kas ir 33 reizes ātrāk nekā acu mirkšķināšana. Kāds no tā labums? Lielāka vilkme, stabilitāte un precīza vadāmību, jo īpaši šauros līkumos.

Ekonomiska pārnesumu pārslēgšana

 Pārnesumu indikators borta datorā attēlo zaļu bultiņu, parādot labāko laiku, kad pārslēgt nākamo pārnesumu. Tas ļauj samazināt degvielas patēriņu vēl vairāk un padara braukšanu vēl ekonomiskāku.

Labāka informētība, efektīvāka braukšana

 Ford ECO režīms analizē autovadītāja braukšanas paradumus un to ietekmi uz degvielas patēriņu. Atkarībā no autovadītāja pārnesumu pārslēgšanas un bremzēšanas manevriem, braukšanas ātruma, paredzamā brauciena un īso un garo pārbraucienu attiecības For ECO režīms piedāvā individuālas braukšanas uzlabošanas iespējas. Sistēma attēlo attiecīgā brīža degvielas patēriņu un izmešu daudzumu, kā arī sniedz vērtīgu informāciju efektīvākai braukšanai.

​Pārdomāta degvielas taupīšana

Automātiskā Start-Stop sistēma izslēdz dzinēju, kad automobilis apstājas un autovadītājs no tā izkāpj. Pamatfunkcijas, piemēram, gaisa kondicionēšanu un audiosistēmas darbību, nodrošina elektroenerģijas. Ja vēlaties atsākt braukšanu, dzinējs tiek atkal iedarbināts. Pilsētas satiksmē ar automātisko Start-Stop sistēmu automobiļa degvielas patēriņu iespējams samazināt par līdz pat 10%.

Efektīva akumulatora uzlāde

Enerģijas rekuperācijas sistēma darbojas daudz efektīvāk nekā tradicionālās sistēmas, jo tā uzlādē bateriju tikai tad, kad tas nepieciešams. Tā izmanto dzinēja bremzēšanas jaudu un lieko enerģiju bremzēšanas laikā, barojot automobiļa elektrisko sistēmu. Lai uzlādētu akumulatoru, nav nepieciešams lieki tērēt degvielu, tādējādi samazinot izmaksas par degvielu un kaitīgo izmešu daudzumu.

Inteliģenta dzesēšanas sistēma

Mainīgā gaisa ieplūde  Ford Focus dzinēja dzesēšanai ir pieejama jau pie neliela braukšanas ātruma. Transportlīdzekļa paātrinājuma laikā vārsti aizveras automātiski, tādējādi uzlabojot aerodinamiku un samazinot degvielas patēriņu par līdz pat 0,8% (Eiropas Jaunajā braukšanas ciklā). 

Komforts un ērtības 

Pateicoties jaunākajām tehnoloģijām un pārdomātajam dizainam, katrs brauciens ar Ford Focus ir tik ērts, drošs un patīkams, cik vien iespējams. Turklāt automobilis savieno ar apkārtējo pasauli, lai arī kur jūs atrastos. Tas ļauj atskaņot izvēlētās dziesmas, nolasīt ienākošos teksta ziņojumus un pat atbildēt uz ienākošajiem zvaniem: turpmāk jums nebūs jāatsakās no itin nekā.

 

​Stūre, ar kuru viss ir pie rokas

Ford Focus 3 spieķu stūre ir aprīkota ar dažādām pogām un vadības elementiem, kas atvieglo sistēmu un mērinstrumentu paneļa izmantošanu. Pirmo reizi papildaprīkojumā ir pieejama arī apsildāma stūre.

​Vieta mobilajām ierīcēm

Daudzfunkcionālā un estētiski veidotā viduskonsole ir aprīkota ar ietilpīgu uzglabāšanas nodalījumu mobilajām ierīcēm, turklāt tajā ir arī USB un AUX-IN pieslēgvietas. Gumijas paklājiņš nodrošina, ka viedtālrunis un citas ierīces neslīdēs.

​Iedarbināšana bez atslēgas

Ar Ford bezatslēgu sistēmu savu automobili jūs varat atslēgt un aizslēgt, pat neizņemot atslēgu no kabatas. Tā ir noderīga funkcija īpaši tad, ja atslēgas ir paslēptas dziļi kabatā.

Automobiļa iedarbināšana ar vienu pogu

Lai iedarbinātu dzinēju, tagad vairs nav nepieciešama atslēga — vienkārši nospiediet pogu, atslēgu atstājot kabatā. Viss, kas jums jāizdara, ir jānospiež sajūga pedālis (ar automātisko pārnesumkārbu — bremžu pedālis) un pēc tam jānospiež Ford dzinēja iedarbināšanas poga.

Ar atslēgu uz individualitāti – Ford MyKey

Ford MyKey ļauj izveidot individuālus drošības sistēmu iestatījumus. Ar to iespējams, piemēram, iestatīt maksimālo braukšanas ātrumu vai audiosistēmas skaļumu. Tāpat iespējams novērst arī autovadītāja palīgsistēmu deaktivizāciju. Individuālie iestatījumi tiek aktivizēti un piemēroti, tiklīdz tiek izmantota Ford MyKey atslēga.

Ford MyKey sistēmai ir piešķirta Euro NCAP Progresa balva par vadošo drošības tehnoloģiju.

​Vējstikla tīrītāji, kas nokrišņu laikā ieslēdzas automātiski

Vējstikla tīrītāji ar lietus sensoru ieslēdzas automātiski, tiklīdz uz vējstikla konstatē mitrumu. Atkarībā no izvēlētā jutīguma līmeņa ir pieejami seši režīmi, kuriem pielāgot sensorus, lai tīrīšanas ātrums atbilstu nokrišņu intensitātei

Ārējie atpakaļskata spoguļi, kuri sargā paši sevi

Lai izvairītos no transportlīdzekļa bojājumiem šaurās stāvvietās, elektriskie atpakaļskata spoguļi pēc noparkošanās stāvvietā automātiski pielokās. Savukārt iebūvētie pagriezienu rādītāji nodrošina labu redzamību arī stāvēšanas laikā.

​Vienkārša degvielas uzpilde

Ar Ford Easy Fuel nepareizas degvielas iepildīšana ir kļuvusi neiespējama, jo nepareizās degvielas uzpildes pistoles nav iespējams ievietot degvielas uzpildes atverē. Pateicoties ērtam vāciņam, degvielas uzpildes laikā vairs arī nav jāuztraucas par roku sasmērēšanu.

Logu atkausēšana pāris sekundēs

Agros ziemas rītos vairs nebūs jāskrāpē logi. Patiecoties apsildāmajam vējstiklam, sapņi tomēr piepildās. Nospiežot pogu, integrētais sildelements ātri atkausēs automobiļa vējstiklu no ledus un sniega.

Vienīgais automobilis, kas ieguvis četras Euro NCAP balvas par drošību

Ford Focus ir pirmais automobilis, kas ieguvis neatkarīgās drošības organizācijas Euro NCAP balvas par uzlabotu drošību. Šīs balvas piešķir tieši par jaunām drošības tehnoloģijām. Balvas saņēmušas funkcijas: vadītāja modrības kontrole (Driver Alert), frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma (Forward Alert) (iebūvēta adaptīvajā kruīza kontrolē), aktīvā bremzēšanas sistēma (Active City Stop) un joslas saglabāšanas palīgsistēma (Lane Keeping Aid).

Focus atzīts arī par ‘Labāko savā klasē” “Mazo ģimenes auto” kategorijā, iegūstot 5-zvaigžņu vērtējumu sadursmju testā un augstu atzinību četrās galvenajās drošības jomās: aizsardzība pieaugušajam, bērnam, kājāmgājējam un drošības palīgsistēma.

Tagad uzziniet par virkni funkciju, kas padara pašu Focus drošāku un arī var palīdzēt jums braukt drošāk. 

​Euro NCAP augstākā balva par drošību

Aktīvā bremzēšanas sistēma, joslas saglabāšanas palīgsistēma un vadītāja modrības kontrole saņēmušas Euro NCAP augstāko balvu: augstāko no tām, ko pasniedz Eiropas vadošā neatkarīgā drošības organizācija. Balvas pasniedz tikai par automobilī pieejamajām vismodernākajām izvairīšanās no sadursmes, sadursmju un pēcsadursmju drošības tehnoloģijām. Turklāt tā ir mēraukla Ford apņēmībai veikt drošības sistēmu modernizāciju visiem piedāvātajiem automobiļiem – esam saņēmuši pavisam septiņas Euro NCAP augstākās balvas, turklāt visas – par inovācijām, kas izstrādātas, lai jūs aizsargātu.

​Saskaņotas drošības sistēmas tiek aktivizētas sekundes daļā

Ford Focus ir aprīkots ar modernizētu Inteliģento aizsardzības sistēmu (IPS), kas saskaņo virkni drošības sistēmu, lai aizsargātu jūs un jūsu pasažierus.

Automobilī sēdošos aizsargā gan spēcīgais, triecienizturīgais, no paaugstinātas izturības tērauda izgatavotais virsbūves korpuss, gan virkne gaisa spilvenu , turklāt uzstādīts arī stūres statnis un pedāļi, kas atvienojas no stiprinājumiem, lai sadursmes gadījumā samazinātu traumu gūšanas iespējas.

​Ievērojami precīzāka vadāmība

Aizmugurējā piekare ar salikto savienojumu nodrošina izcilu saķeri ar ceļu. Precīzā rezonanse un intuitīvā reaģētspēja ar attiecīgo ceļa segumu ļauj braukt mierīgi un droši pat tad, ja jūs palielināt braukšanas ātrumu uz vienkārši taisna ceļa.

​Pirmssadursmes drošības palīgsistēma

Pirmssadursmes drošības palīgsistēma darbojas visā ātruma diapazonā, konstatējot kustīgos priekšmetus. Ja šī sistēma konstatē, ka iespējama sadursme un ka vadītājs nereaģē, tā nosūta uz instrumentu paneli vizuālu un skaņas brīdinājumu (frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma), bet pēc tam vidēji stipri bremzē.

​Lai izvairītos no sadursmes nelielā ātrumā, Focus bremzē jūsu vietā

Inovatīvā aktīvā bremzēšanas sistēma palīdz vadītājam izvairīties no sadursmes satiksmē ar lēnu kustības ātrumu vai ar kustības ātrumu līdz 50 km/h. Sistēma to paveic, nepārtraukti mērot attālumu līdz priekšējam transporta līdzeklim, tiklīdz tas atrodas uztveramā attālumā. Ja sistēma konstatē, ka priekšā braucošais automobilis negaidīti samazinājis ātrumu, tā automātiski bremzē.

​Uzlabotās sistēmas, lai nodrošinātu vairāk kontrolētu bremzēšanu

Apvienojas antibloķēšanas bremzēšanas sistēma (ABS) un elektroniskā bremžu spēka sadales sistēma (EBD), lai nodrošinātu, ka jūsu bremzēšana tiek vairāk kontrolēta. Uzlabota arī bremžu sistēma, lai nodrošinātu ātrāku reakciju.

Inteliģents apgaismojums

Adaptīvā biksenona lukturu apgaismojuma sistēma pielāgo priekšējo lukturu staru kūli braukšanas situācijai, braukšanas ātrumam un laikapstākļiem. Sistēma ir izstrādāta tā, lai netraucēti pārslēgtos uz dažādiem apgaismošanas režīmiem un ir aprīkota ar līkumu gaismām, kas reaģē uz stūres rata pagriezieniem.

​Automātiskās tālās gaismas. Uzlabo jūsu redzamību, neapžilbinot citus.

Noderīgs palīgs braukšanai naktī, automātiskās tālās gaismas uz mirkli pazemina jūsu automobiļa tālo apgaismojumu, tiklīdz pamata pretim vai priekšā braucošus transporta līdzekļus, tādējādi neļaujot jums apžilbināt citus autovadītājus. Pēc tam atkal automātiski tiek ieslēgts tālais apgaismojums, nodrošinot jums maksimālu redzamību.

​Atpakaļskata spogulis, kas jūs neapžilbinās

Naktī jūs brauksiet drošāk, ja jūs nemitīgi neapžilbinās aizmugurē braucošo transporta līdzekļu gaismas. Inovatīvais automātiski aptumšojošais atpakaļskata spogulis automātiski konstatē priekšējā luktura gaismu un pārslēdzas aptumšotā režīmā.

​Drošības jostu izmantošanas atgādināšanas sistēma – papildu drošībai

Šī funkcija palīdz kustības laikā garantēt aizmugurē sēdošo pasažieru drošību. Ja kāds no pasažieriem nav piesprādzējies, sistēma raida skaņas un vizuālu brīdinājumu.

 

Savlaicīgs brīdinājums, ja riepā zūd spiediens

Ja brauciena laikā kāda no jūsu riepām sāk zaudēt spiedienu, riepu spiediena kontroles sistēma (TPMS) jūs brīdinās nekavējoties, ieslēdzot ikonu instrumentu panelī. Tādējādi jūs varēsiet droši apstāties un novērst radušos problēmu.

 

Divas uzlabotas sistēmas, lai palīdzētu jums saglabāt ieņemto joslu

Joslas saglabāšanas palīgsistēma nodrošinās palīdzību stūrēšanā, ja konstatēs, ka automobilis gatavojas mainīt joslu, neieslēdzot attiecīgu signālu. Turklāt joslas saglabāšanas palīgsistēma brīdina jūs, vibrējot stūri un attēlojot vizuālu signālu instrumentu panelī, tiklīdz sistēma konstatē, ka jūsu transporta līdzeklis neapzināti tuvojas joslu līnijām.

Autovadītāja uzraudzības sistēma brīdina nogurušus autovadītājus

Autovadītāja uzraudzības sistēma pastāvīgi uzrauga autovadītāja uzvedību un ir veidota, lai uztvertu jebkādas izmaiņas, ko izraisa nogurums. Ja autovadītājs ir noguris, ekrānā parādās brīdinājuma signāls, kas iesaka atpūsties. Šai sistēmai ir piešķirta arī prestižā Euro NCAP Progresa balva.

Papildu kontrole, uzsākot braukšanu pret kalnu

Uzsākot braukšanu pret kalnu, palīgmehānisms braukšanas uzsākšanai kalnā, neļauj ripot atmuguriski. Sistēma darbojas, papildus 2,5 sekundes saglabājot spiedienu uz bremžu sistēmu, sniedzot jums papildu laiku un kontroli, kamēr pārvietojam kāju no bremžu uz gāzes pedāli. Sistēma ir noderīga, arī apstājoties un uzsākot braukšanu uz slidenām virsmām.

​Spoguļi, kuri redz visu

Aklās zonas informācijas sistēma palīdz ieraudzīt transportlīdzekļus un citus šķēršļus aklajā zonā. Sistēma darbojas ar sensoriem abās transportlīdzekļa pusēs. Gaismas signāls attiecīgās puses spogulī brīdina nestūrēt uz to pusi. Revolucionāra un funkcionāli vērtīga aklās zonas informācijas sistēmas papildfunkcija ir perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēma.

Drošāka kruīza kontrole

 Tāpat kā parastā kruīza kontrole, arī adaptīvā kruīza kontrole (ACC)* ļauj jums izvēlēties un uzturēt braukšanas ātrumu (no 15 līdz 115 jūdzēm stundā**).
ACC ir drošāka, jo, konstatējot priekšā transporta līdzekli, tā samazina jūsu automobiļa ātrumu, lai nodrošinātu, ka tā atrodas iepriekš iestatītā attālumā. Tiklīdz jūsu ceļā vairs nav šķēršļu, automobilis atsāk kustību ar jūsu iestatīto ātrumu.

ACC iebūvēta arī frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma* – monitoringa sistēma, kas jūs brīdina, ja nejauši piebraucat priekšā esošajam transporta līdzeklim pārāk tuvu. Arī frontālās sadursmes brīdinājuma sistēma ir ieguvusi Euro NCAP augstāko balvu.
 

*Pieejama tikai atsevišķās auto klasēs.
** Ja ar likumu atļauts. Lūdzu, ievērojiet, ka ACC nenovērsīs sadursmes ar nekustīgiem priekšmetiem.